divendres, 13 de setembre del 2013

A.C.J. -----ONZE (primer)


Avui a mig matí haig decidit anar a fer un vol amb bicicleta. M’ha vingut de gust després de veure un taller de bicis a l’entrada del poble, no ho sé, m’han entrat unes ganes sobtades d’agafar-ne una i anar a rodar una estona. Li haig dit al meu nebot que vingués, però no m’ha volgut acompanyar, tenia previst consultar alguna cosa en una pantalla i ja havia reservat l’hora de connexió. És la insensatesa d’estar de vacances i voler continuar connectat com si estiguessis a casa, una de les coses bones que tenen aquí, és que les màquines de notícies no funcionen. Així que després de sortir del banc, on haig anat a buscar una mica de virolla, me n'haig anat directament al taller de bicicletes. Abans, al banc haig conegut una noia estrangera que estava interessada a visitar el pobles de la riba del llac. Ella duia a una guia de viatge molt completa on recomanava alguns indrets. Ha estat tan amable que me l’ha deixada, mentre feia les seues gestions amb el personal de l’oficina. El que passa és que quan li haig dit que volia fer el recorregut amb bici, s’ha com espantat, aleshores m’ha comentat que es podia fer pujant amb els vehicles que circulen per les pistes de la riba, i al final no hem anat junts a fer l’excursió. Potser hauria d’haver estat més condescendent amb la noia i acompanyar-la, que és el que ella volia i deixar la bicicleta per un altre dia, cosa també difícil perquè ja no em resten gaires dies. A la ciutat no acostumo a prendre la bicicleta, ja fa molts anys que no en tinc, la meua vella bicicleta deu estar raconada i plena de pols a la golfa de casa dels pares. De totes maneres les coses han estat així i a la noia no l’haig vista més en tot el dia. Potser m’hauria de preguntar si l’aspecte de la noia, amb la cara tota gravada, tenia alguna cosa a veure amb la meua determinació, però crec que no, només haig prioritzat l’opció de la bicicleta.
Només engegar per la pista que surt des de la fusteria, haig fet cap a una mena d’embarcador rudimentari. La gent s’esperava seguda a què la barca s’emplenés. De seguida el noi que ajudava al patró m’ha convidat a pujar, tot informant-me de les parades i del recorregut. Jo com ja havia llegit la guia de la noia estrangera, estava familiaritzat amb els noms dels pobles, i quan m’ha dit que la primera parada era a un dels pobles que la guia més recomanava, no haig dubtat en pujar-hi. Ell se n'ha encarregat de la bicicleta que ha col·locat a popa, juntament amb els fardells que duien els passatgers.
La travessia ha estat molt tranquil·la, amb el sol reflectint-se a les aigües del llac i les muntanyes envoltant-lo per tots els costats. Jo m’haig estirat a proa i quasi m’adormo mirant el paisatge amb el soroll del motor i el silenci de la gent. Al primer poble hem baixat quasi tots. Aquest era un poble més costerut, i uns dels pocs amb plaça digna d’anomenar-se com a tal que haig vist per aquí. Pels carrers no s’hi veia gaire gent, el primer que haig fet després de pujar per unes rampes que obligaven a baixar de la bici, ha estat prendre un suc de fruites en una parada del carrer. Haig tingut de fer una mica de cua per què hi havia molts nens que devien sortir en aquell moment de l’escola, encara que era aviat, però m’ha servit per preguntar per on es prenia la carretera que circumval·la l’estany. Això els hi ha fet gràcia, penso que aquesta paraula no els hi és gens familiar, el llac l'anomenen ells, l’embassament potser seria més correcte.