dijous, 20 de març del 2014

A.C.J. -----TRETZE (sisè)

Agraïda, prossegueix la recerca sense èxit. S’atura en un lloc: "Imatges propagandístiques de la rehabilitació". La preselecció consta de cinc mil tres-centes trenta-quatre referències. Indica característiques i perfil de la figura desitjada, es queda amb cent tres. És incapaç d’afinar més, la base mínima són cent tres imatges, les ha d’observar una per una. En totes surten els operaris treballant, pintant que és lo seu. Fotos preses per particulars als quals els feia gràcia conservar l’evolució de les obres al seu piset. Aquí està el Supun, nº72, Títol: Convidant als pintors en acabar la feina. Nº 81, Títol: "Relaxing after Working", ell i dos més bevent del porró. No surt per enlloc més, l’autor de les fotografies és la mateixa persona: funcionari de la Universitat, separat quatre vegades, té un pis llogat, viu al mateix replà, abans hi vivia una de les dones, la primera, es van casar, es van separar, i s’ha anat casat consecutivament amb totes les dones que van substituí la primera al pis. Curiós, apunta.
La rehabilitació encara no és completa en tota la complexitat arquitectònica del barri, malgrat que ja s’aprecia una enorme desigualtat entre els diferents sectors, a més dels diversos projectes que es van superposant, seguint una peculiar harmonia entrelligada subreptíciament. El bloc que busca es reconeix des de lluny pels quatre elevadors capsulars de colors llampants, que remunten fins a la terrassa, travessen horitzontalment l’amplada de l’edifici i davallant per l’altre cantó. Els dos àtics són propietat d’un tal Quiles Embeto, l’home que va fotografiar al Supun.
La Diana du uns còmodes pantalons i una brusa groga que combina amb la seua roba interior. El tal Quiles, molt amablement la convida a entrar al seu elegant àtic, decorat amb pintures realistes i mobles baixos. Ella amb els cabells recollits, es presenta, l’informa de la seua procedència i condició, seient en una butaca que li doblega les cames en diagonal al seu cos, que procura mantenir perpendicular a terra. El Quiles és un prohom de possibles, o així ho sembla, vesteix roba cara, porta els cabells grisos amb metxes perfectes lleugerament tombades a l’esquerra, i llueix una pell llustrosa. La Diana pensa, que de ben segur podria viure fàcilment en un barri més acabalat. En canvi el Quiles de seguida ha observat, que la investigadora pertany a un tipus de dona que gaudeix d’una frugal, encara que irresistible, exultació de bellesa que en poc temps s’esvairà per complet. Calibra que és madura com un deliciós melonet.
Després de les primeres preguntes, el Quiles s’aixeca i torna amb un parell de combinats, amb molt poc d’alcohol li assegura. La Diana vol saber la data del darrer dia que va veure al Supun. Ell se’n recorda perfectament, per molt que el Supun li mentís la seua procedència, sabia que no feia pinta de terregalí. Era molt disciplinat i molt net, és evident que amb el canvi polític busqués una nova feina. --Provi pels polígons de Tras la Colina, és allí on van a parar la majoria de la seua classe.-- Diu classe sense mala fe, com un adjectiu qualificatiu asèptic. Ell no la pot ajudar més, ha de marxar a treballar, aquesta tarda entra de servei. Abans: --Si està sola a la ciutat, i aquesta nit no té amb qui compartir l'estona, de bon grat la convidaria a sopar, conec uns quants llocs meravellosos... els solitaris ens hem de fer costat. Jo mateix quan viatjo, m’agrada comprovar l’amabilitat i l’hospitalitat dels llocs que visito, i no n’hi ha millor forma per gaudir d’una bona velada, que ser acompanyat d’una persona que apreciï el lloc on habita.--- La Diana s’ha quedat en blanc. --Sense compromís, aquí li dono el meu codi, i si per allà prop de les nou encara resta sola, li prego que es comuniqui amb mi, jo per la meua part em comprometo a fer una petita investigació informal amb els meus companys, que també van patir, és un dir, la cita amb els pintors. Ja veu, encara que només sigui per un interès professional li convé sopar amb mi, no se’n penedirà, li prometo.--

 Kool & The gang - "Get Down On It"