dimecres, 26 de març del 2014

A.C.J. -----TRETZE (vuitè)


        --Porta del sector industrial?-- Li demana el taxista. N’hi ha quatre de principals, i vint de secundàries. -–M’ho penso mentre arribem. --No trigarem gaire--. Trau la llibreteta de la bossa i comença a apuntar frases amb lletra ràpida. --Per on s’entra a les residències dels treballadors? —N’hi ha per tot arreu. --La dels magatzemistes? --Magatzems? Podria ser per la porta de Diaconats, allí tot són naus de magatzematge. --Em duria fins allí? No, és que m’havien dit que prengués una moto-taxi. --Un és un professional, senyoreta.--
Les edificacions completen els quadrants, el taxi circulant entre les grans masses dels combois com una puça cercant on posar-se, aparca en un cubicle que hi fica bar. L’espero aquí, li ha dit el taxista abans de baixar. Ella no s’oposa. A l’interior un home i una dona serveixen a la clientela darrera d’una barra concèntrica. Ensenya la foto del Supun treballant amb la colla dels pintors, ha cregut que és la millor foto per reconèixer-lo. La fotografia corre per tot el local sense crear esperances. Finalment pregunta a la mestressa quants bars com aquest hi ha per la zona. Una quarantena, respon la dona.
La Diana comença buscar un per un, guiada pel taxista, que li ha recomanat un parell dels més freqüentats, on tampoc reconeixen a l’home de la fotografia. Entre trajecte i trajecte el taxista li ha fet un preu per tota la tarda, que després de regatejar convenientment, ha acceptat; compta amb un pressupost folgat, però no és balafiadora de mena. En el planell de situació que li ha passat el taxista, taxa els bars i marca el recorregut amb un bolígraf vermell. És inútil anar a les residències, li comenta el taxista, són com a calaixeres plenes de cassigalls inservibles i persona sap en quin lloc guarden els mitjons. El xofer cada cop s’anima més a xerrar. Ella al començament feia esforços per escoltar-lo, després s’ha retirat a la seua llibreteta, que comprèn més.
--Aquella avinguda va estar tallada unes setmanes, després del desempallegament dels edificis dels congregants. Ho van fotre tot a terra, i fitxi’s ara, han construït unes naus noves amb els avenços més avançats i se les han tret de les mans... vol que pari aquí?, molt bé vostè mana, però aquest és un bar que no hi va ningú, ja no té clientela.--
Trenta-tres negatives, es fa tard, li pesa el cap, es toca les cames pensant-se que les té inflades; cap a casa, li diu al taxista, resignada.
Se li ha fet llarg com la cançó, el trajecte vers a l’edifici sectorial de la Seguretat. A la seua cambra es despulla, beu aigua amb llimó i es tomba al llit per pensar. Pensar en què? En la gent que voltava pel gran sector industrial, la majoria ni s’han fixat en ella, vol baixar a sopar, però les galetes de la prestatgeria li fan més gràcia. Està horriblement abatuda, no té ganes de fotre res, que cony li passa, no és normal, igual que ahir, si no pot ni aixecar els braços. No tindria cap amic el Supun? Era un element solitari, però no del tot esquerp, hauria de demanar consell, demà, està al lloc indicat, no pot donar més pals de cec, concentrar-se en els caps per lligar, potser va massa llençada? Mira la llibreteta, la fulleja, tira enrere, veu un nom subratllat: Quiles, persuasiu, una mica massa, s’ha ofert a preguntar per ella, caldrà esbrinar quelcom, demà, no pot més.

   The Motels - "Total Control"