divendres, 18 de desembre del 2015

Nous contes per un nou estat. - Setè: EL VICECONSOLAT (22)

El fred, el dipòsit de carburant del pis del costat és exhaurit, no ve d'avui, fa dies que l'alcaldessa ho pateix, però ella no és de les que es queixen per una mica de fred. La viceconsolessa ha insistit perquè aquesta nit es quedi al seu pis. El viceconsolat disposa de tres grans cisternes, que s'emplenen tot just arribada la tardor. Cosa d'un antic vicecònsol fredolic, que no les va arribar a gaudir, donada la curta durada del seu càrrec, però va solucionar d'una vegada per totes el problema de la calefacció.
--És ben curiosa la història dels antics vicecònsols, com no eren persones d'ofici, actuaven d'una manera molt particular, que segurament era el reflex de la seua personalitat. N'hi ha que s'hi van estar anys al davant del viceconsolat i les seues actes anuals, tot just emplenen quatre ratlles. En canvi n'hi va haver que van fer una tasca excel·lent.
--Jo me'n recordo especialment de l'Enric, vaig coincidir amb ell quan era regidora de turisme, en canvi dels anteriors, reconec que mai em vaig fixar amb ells.
--L'Enric és un dels grans, al seu legat li devem l'impuls que va donar al viceconsolat després de molts anys d'ostracisme.
--Sí, me'n recordo perfectament, i no tan sols això, ell va ser fonamental en la difusió turística de la Vall, participant activament en la creació de les primeres infraestructures amb cara i ulls, va ser el millor col·laborador que vaig tenir, una llàstima, cada cop estic més convençuda que la seua marxa va significar o va coincidir, i no crec que sigui casualitat, amb l'inici els nostres problemes. Saps si encara es viu?
--Sí, sí, viu al petit país, no té adreça fixa, crec que encara passa llargues temporades ingressat a un hospital, el seu correu és el mateix que el del ministeri, li deuen tramitar ells, ho sé pels correus de l'antiga viceconsolessa, mantenien la comunicació.
--Sí, és que era més que la seua secretària.
--El bé que en vindria a mi una secretària, una cosa que ell va aconseguir i que jo haig perdut.
--Podries agafar algú amb pràctiques, no dic ara, però més endavant, per què no?--L'alcaldessa constantment mirant pel bé dels seus conciutadans.