Foto: A. Satorrra. |
4
Succeeix si intentes treballar amb cartolines usades, no suporten els primers empallegaments d'importància, i cada volta has de refer les operacions des de l’inici. I així, per realitzar recerques profundes, t’has d’encomanar a la sort, o en el seu defecte, a la magnificència del Suprem, a més a més de disposar de tot el temps del món i la flegmàtica perseverança d’un capellà.
Succeeix si intentes treballar amb cartolines usades, no suporten els primers empallegaments d'importància, i cada volta has de refer les operacions des de l’inici. I així, per realitzar recerques profundes, t’has d’encomanar a la sort, o en el seu defecte, a la magnificència del Suprem, a més a més de disposar de tot el temps del món i la flegmàtica perseverança d’un capellà.
Les cartolines obsoletes cremen al foc a terra i ell
s’escalfa per dintre. Atent a una nova confirmació, emplena la
banyera d’aigua calenta i sals, confiant que el bany apaivagui el
ritme del seu cor, desfaci el nus de seu l'estómac i sobretot que
imbuint-se en l'escalfor, les idees se l'endrecin, doncs
pel Centre de Seguretat de la Junta, l’assumpte denominat: Ràtzia a Riu d'Ilpó,
és clos. Havent llegit un esborrany de l’informe final en què
s’apunten els noms, cognoms i malnoms dels individus eliminats,
inclús la darrera corroboració consultada a un servidor bilateral, indica que l’operació ja és fins i tot
arxivada.
Amb mal de cap, l’aigua penetrant-li per les orelles,
escoltant les distorsions de la banyera. Música
minimalista percussionista interpretada per divuit músics, encadenada, variable. El cos filtrant-se sobrepassat. Pot ser un error gravíssim, encara que hi ha més possibilitats que
l’error l’hagin comès els ineptes de la guàrdia d’Achón.
Apressa la gana multiplicada per l’escalfor, i amb gana no es pot
pensar. Qui és l’individu que va fer detenir aquell inútil? I si
realment és el Safatans, què és el que ha propiciat l’equivocació
de la Seguretat? Cavil·la unes quantes variants que inevitablement presenten incògnites; senzilles de resoldre després d’una comunicació
amb el Filippo, però buscar ara al Supun! A més ell n’és una de
les incògnites. De la banyera s’aixeca amb més son que gana.
El mateix ancià que se’n cuida de les movilettes, l'ha deixat caure que no calia que li retornés, si volia prosseguir
amb ella fins al seu poble, no hi havia cap problema. Però al Supun
li cremava el cul, frisava per abandonar aquell mal estri, fins i tot
a fet un gran esforç de conducció per seguir una camioneta que
portava a fer un motor al poble capital, si hagués sabut abans que
podia abandonar la moto per qualsevol lloc... Després, amb
successives combinacions ha fet cap al seu ajuntament. No ha tingut
ni temps de traure’s la jaca, el secretari l’ha agafat i se l'ha endut cames ajudeu-me fins a casa l’alcalde, que no és més que
una de les cases mitgeres d’un dels dos carrers interiors. Allí el
Filippo, moltes tardes, despatxa els seus assumptes personals a la
taula del menjador. En aquesta ocasió només s’ocupa de l'albarà
que un cobrador li ha dut a casa fa poques hores. No és pas la
quantitat el que li destorba, més aviat és el que connota dintre
del codi secret que comparteixen els dos confabuladors. Sol consta de
tres registres, i una nota d’una quantitat precisa, significa una
reunió immediata amb el contacte, en un punt clau predeterminat. Per
aquesta raó el primer que interrogarà al Supun serà el capellà,
per moltes ganes que el Filippo tingui, no s’atreveix a retenir-lo ni un segon més. Ja en privat l’envia a la serra d’on
va baixar, al Trencadís de l’Aferamot, un indret ni massa llunyà,
ni tampoc desconegut, el suficientment caòtic per a què cap camí passi, ni cap caminant s’hi deturi, és l'extrem d’un pany de
serra enclotat, que s’esvora al barranc desmembrant-se en no sé
quantes làmines paral·leles. El Supun l’ha vist des de lluny,
sigui de davant o de més amunt. Per anar-hi, ha d’arribar a la
surgència on hi ha la presa d’aigua del poble i pujar caminant per
una tartera fins al replà erm del trencament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada