dijous, 26 d’abril del 2012

A.C.J. ----- SIS (vuitè)


Uns nens han acompanyat per fi al Galerilla. Ell els ha convidat a unes "brouchettes" amb xile que començava a preparar un braser a pocs metres a la porta del lloc en qüestió. No ha trigat a tirar cap dintre per un pati on s’hi ha afegit un envelat sobre la construcció de totxanes. A la primera porta ha abonat l’entrada a un parell de paios que ni s’han fixat amb ell. Baixant un parell d’escales ha arribat a un nivell de taules prefabricades i seients de plàstic ocupades, quasi bé totalment per uns volums que es transmuten en la penombra. Una mica per sota, amb l’orquestra tocant sobre l’escenari a la dreta, queda la pista de ball. Una aglomeració dansant frenèticament excitants ritmes malgatxes, se’n fa càrrec d’ella. El nostre home l’observa de prop, fa por d’entrar-hi, sembla molt difícil sortir-ne il·lès a una tímida temptativa inicial. Donat les circumstancies el Galera obra en conseqüència i se’n va en direcció oposada buscant la barra. Tot el perímetre està ple de gent xerrant i formant grupets tals com barricades. La seua estatura no l'ajudat mai en ocasions similars, no tindria que ser aquesta, una excepció! Ell té una veu prou clara i potent per fer-se sentir. --La concurrencia ya es bien diversa, hay gente que debe de venir de otros barrios porque hacen unas pintas bien extrañas, cantan com almejas difuntas macho, ahora de "paietes" ya hay ya, aunque que encontrar a los maquis por aquí... no es que el local sea muy grande pero con este guirigay-- Acuradament abandona l’espai del bar amb la seua copassa de rom i s’entorna a les rodalies de la zona de ball, disposat a fer-se amb les delícies del licor d’una bona glopada. Cremant-li la gola, fregant pel paladar com un paper de vidre del més bast dels grans. Ja ficava cara estranya el cambrer quant li ha demanat un rom del país, sol sense gel ni res, “straight no chaser” encara ha postil·lat per ratificar-ho. Ara haurà de tornar per buscar una bona cervesa que apagui les flames i recuperi la sensibilitat de la llengua, lo que serà un nou esforç i gairebé sense veu.

A l'"Ocaso Dancig Days": L’Ernest ha començat a ballar en una mini pista de transparències, als acords de "Dance of the Screamers", a l’arribà el passatge de piano se li ha ajuntat un grupet d’amics nouvinguts, d’edats coherents entre si. El Thelo para pels voltants movent-se discretament, va del juke-box a la barra i de la barra a la mini pista, pensant-se una nova elecció amb la cadència del seu combinat. És sorprenen de què el Rispa continua a la micro pista amb les nenes i ara també el paio aceemic de les vacances. El Rispa balla fornidament i en una d’aquestes es passa la mà per l’espès serrell suat enretirant-se’l, s’atura, pregunta un per un a les nenes i al de les vacances i se’n va directe al cambrer.
--No el coneixeu? Sí, home, si és del barri, jo el vaig tindre d’aprenent una temporada, és un xaval molt ben parit. Quines vacances parles? A la seua empresa treballen una setmana sencera i l’altra descansen. Ara està pencat, sinó estaria en un llac calent de l’interior que tenen muntat un consorci d’empreses, la seua inclosa també, una espècie de centre de recreo i esbarjo pels treballadors, el tio sempre se’n hi va, és que per quatre rals tenen de tot, menjar, dormir fresquets, esports aquàtics, una pista de velocitat... Se’n va amb els col·legues i la xavaleta i vinga a viure. Es diu Celio el paio, ha segut bo perquè m’ha vist i ha entrat a la pista com si estigues a casa seua, s’atansa a les xiquetes i els hi solta sense més:-- Sóc un pomel·lo madur, sense llavors, d’escorça suau i prima. Alguna de vosaltres em voldria tastar encara que sol fos una miqueta?-- I els ha fet gràcia tu, n’hi ha un parell que ja tenen ressopó per aquesta nit. Bé les ties ja anaven mig calentes, jo ja m’haig traginat una...