dilluns, 7 d’abril del 2014

A.C.J. -----TRETZE (dotzè)

El motorista no l’ha volgut esperar, han quedat per dintre mitja hora, quan acabi de dinar. Li ha demanat què es pot menjar aquí?, el paio no té la més mínima idea. El mosso entra al bar poc després de portar-li el segon plat. Du una fotografia a mà, encara que no li cal, la Diana és l’única persona que no coneix del local.
--Sóc en Raül Sanaüja, m’han dit que em buscava.--
--Hola, sí, segui un momentet si us plau, m’agradaria que em contestés a un parell de preguntes. Estic cercant a una persona que treballava per aquest sector.—L’home seu i escolta, de ben segur sap de la condició de la Diana.-- El nom és Supun, venia de fora, de la serralada, corpulent, no massa alt, ulls sortints, cabells amb entrades, aquí tinc unes fotografies.-- Se les mira
--Porto mitja vida allí dintre i li puc assegura que per la Farmacèutica no ha passat mai.--
--Podria estar empleat en algun altre magatzem de la zona?--
--Ben podria ser, la Farmacèutica és lo més net que hi ha per aquesta zona, però tothom sap que per allà dintre volta de tot, per això van anar a parar els congregacionistes. Ara no dic, però abans estava molt esbarriat. Si em digués alguna cosa més, potser podria encaminar-la en alguna direcció. Això és un com submón o més aviat un infra-món, no hi ha ni lligams visibles, ni jerarquies, ni afiliacions, però entre tot el batibull es poden distingir els diferents grups de combregants. No sap quines apetències tenia, alguna debilitat, que li agradava menjar, la seua cervesa preferida, com anava pentinat? Alguna cosa! --Abans que la Diana faci un llistat de records, el confident continua xerrant: --Fixis, totes les persones que estan aquí (9), semblen més o menys iguals, no? Doncs s’equivoca, no n’hi ha cap que tinguin res en comú. Els seus hàbits sexuals?, per aquí seria fàcil esbrinar alguna cosa...--
--Molt em temo que m’és una mica complicat donar-li les dades que em demana, és una persona que no destacava per res en especial, feia una vida del més normal.--
--Vostè el coneix personalment?--
--Sí, però ja li dic, se’m fa difícil... no parla gaire, és un bon jan, evita ficar-se en problemes, abans li agradava anar al bar després de treballar i no es feia estrany.--
--Bé, comenci per aquí. Aquí de bars en sobren.--
--Crec que ja m’he recorregut quasi la totalitat dels bars de la zona.--
--És clar!, després del desgovern, molts han canviat de propietaris i de clientela, i als nous no els hi expliquis res. Aquest és un que encara conserva els mateixos amos i gairebé la mateixa clientela. La cuinera és una magnífica persona. --La cuinera que aleshores també actua de cambrera ha retirat els plats de la Diana i a col·locat els coberts del Raül. --Però vet aquí que no desperta la passió de cap home, ja veu no és que sigui un horror de criatura, jo suposo que es deu al fet que les seues formes són massa maternals, però només és una opinió, lo cert, és que ella té les seues necessitats, i abans ja s’oferia, massa que s’oferia ella. És que hi ha molt mal parit que campa sense fermar i la pobra va acabar ben escaldada. Al cap i a la fi sap el que ha fet?, doncs, el millor que podria fer: pagar. Ella treballa aquí cada dia menys el tercer divendres de més, el tercer divendres és sagrat. A part les vacances, de les que tampoc torna de buit. Li conto això com a exemple, no es cregui que aquesta informació corre de boca en boca pels magatzems, això ho sé jo i prou, i me’n guardaré d’escampar-ho. Sap el que vull dir? --Mirant-se la Diana amb complicitat. Ella fa l’acció de demanar el compte a la cambrera. --Ja se’n va, no es pren ni un cafè, ni una infusió?--
--No em ve de gust, tampoc sóc gaire de cafès jo. De totes maneres haig de continuar, de seguida em vindrà a recollir el motorista, i vostè encara ha de dinar.--
--Sento que no l’hagi pogut ser de més ajuda, però a partir d’ara començaré a moure’m, no dubti què si es destapa alguna cosa, li faré saber sense demora.--
--Li estaré molt agraïda, nosaltres vivim de la comunicació entre les persones. Ho sento, és que el motorista ja ha fet cap, me’n vaig a pagar a la barra, adéu i gràcies per tot.--
--Estarem en contacte.--
--Sí.--
--Quines paietes que et vénen a veure Sanaüja, qui és, una nova admiradora?-- La mestressa ha esperat que la Diana marxés per servir-lo.--
--No res, és una revenedora, en aquests temps tothom s’ho ven tot.--
--I tu ho compres tot, no? Vés a saber el que ven aquesta. No sabíem d’aquesta faceta teua Sanaüja, és potser per algun dels teus afers?--
--No pateixis que si em surt una cosa bona, tu seràs la primera a saber-ho.--
--Hui sí, mira com pateixo, a mi amb una vegada que em fotin ja en tinc prou, tu i les teues grans idees. Encara espero que m’avisis per veure, tan sols per veure, la col·lecció de plata antiga que van trobar abandonada a les golfes de les antigues naus, per no parlar de les franquícies exclusives de roba de marca o dels motors d'explosió interdits, segons tu: un caramel pels col·leccionistes. Fins i tot el més ruc sap que si allí hagués hagut alguna vegada una mica de plata, no s’haurien dedicat a explotar a aquells pobres desgraciats.--
--Au deixem dinar amb pau, per favor. Un dia d’aquests us penedireu d’estar sempre en-fotent-vos de mi.

Eric Dolphi - "Out To Lunch!"