divendres, 24 d’abril del 2015

Nous contes per un nou estat. - Cinquè: LA COMESA. (4)


Palplantat, enllestida part de la feina reposa serè; continua tenint gana. La gent que omple la sala calla, semblen que tots han dinat prou bé, impàvids, ningú dorm, ningú parla, a l'escala un parell de policies estatals guarden l'accés al pis superior. Per fi algú comenta amb certa ansietat, que no pot trigar gaire a què baixi el senyor regidor i els rebi al despatxet, com ha estat fent cada tarda des que va començar la crisi.
Baixa el regidor, el Damiano ja ha llegit la carta, segons l'ordre, serà la sisena visita. Tot se li amuntega, pensa: havia de ser ara que un dels més vells i grans examinadors perdés el senderi i al seu substitut immediat no li vingui de gust exercir, pel que sembla ser una llarga temporada. Clar, no pot estar la ciutadania sense aquest servei i se li demana la seua incorporació, almenys fins que al segon vulgui tornar a la feina. Fa un senyal al Recader perquè s'atansi.
--Donem un parell de dies, no més, passats dos dies pujaré al poble.
--Dos dies i ja hi aniràs, vols que pugem junts?
--Jo no vaig tant ràpid com tu, m'hauràs d'esperar, t'alentiria massa.
--Tant és, jo m'adapto, així no faré el camí tot sol, és més, m'anirà bé per canviar d'aires, a més a més haig vist un parell de coses força interessants baixant. --Les habilitats professionals dels escalabornins no els limiten pas a l'hora de desenvolupar altres activitats. El recader és una gran amant de la sedimentologia.
El criden pel nom. El regidor ha fet via amb les anteriors visites, li vol demanar una visita al Ramiro, sap que aquesta no podrà ser sinó passa abans pel despatx de l'alcaldessa. El temps se li acaba, la reunió amb els forans no pot trigar. El guàrdia li obre la porta, el regidor rere una taula va despatxant, esborronant i estripant papers. Tot just s'asseu, li demana el motiu pel qual vol visitar al pres.