divendres, 1 de febrer del 2013

A.C.J. ----- SET (segon)













  No entenc com a la gent li agrada tant el capvespre. Suposo que l’associen amb l’hora de plegar, retornar cap caseta, a la llar familiar i totes aquestes mandangues. Per mi és el tram del dia que més detesto. No és ni de dia ni de nit quan la puta llum s’afluixa i la marxa s’alentís d'una manera antinatural, com si no trigués a dur-nos un mal oratge, jo no estic del tot tranquil fins que no s’ha fet nit fosca. I en aquesta època de l’any són inacabables, disposen de tot el temps del món per fotre’t l’espant al cos amb qualsevol fatalitat. És aquest maleït sol que si no t’encega et crema el clatell, ni les ulleres més cares el detenen. I veus a aquests paios amb cara de babaus, jo crec que els vells ja s’ho senten, com una avantsala de la mort; se'ls nota sota mínims, amb les bateries exhaurides. De bon matí amb el solet es refan una miqueta, però amb aquesta llum que no recarrega ni les cèl·lules més sensibles... Quines ganes tinc que arribi l’hivern i acabi amb tots els capvespres. Mira l’Otto, va plegat sobre ell mateix, arrugat com una pansa, i total anava a col·legi amb el meu germà, és imperdonable que la medicina no pugui fer res per ell.
--Senyor Raimon, novament em congratula donar-li la benvinguda a la urbanització, em permeto recordar-li que la seua plaça d'estacionament és restringida al rectangle marcat amb les lletres Bab. L’informo igualment que la seua senyora tornarà tard a casa, fa escassament una hora que ha abandonat la llar familiar per anar a sopar amb unes amigues. No ha deixat cap missatge destinat a vostè, solament ha comentat, tot encaminant-se vers la porta principal: de què no es preocupi. La resta de la seua família l’està esperant a l'habitatge de la seua propietat que coincideix amb les lletres marcades a la seua plaça d'estacionament. Sense més novetat, i si no hi ha més inconvenient, m’acomiado de vostè, desitjant-li que acabi de passar una bona vesprada.
Ho veus, sol faltava el paperina del Poma Blava, i la Joana que vés a saber on s’ha fotut. Les amigues, les amigo-tes haurà volgut dir, me caga'n Deu s’ho gasten tot amb bufonades, aquella colla de gordes, que no peti alguna un dia, la puta fal·lera que lis ha agafat pels restaurants oceànics, podrien fer una mena de guia, així encara en traurien alguna cosa de profit, però que va, sinó serveixen per a res, sol per riure com a gallines lloques.